שוב המיקרוגל לא עובד?
מכשירי חשמל חשופים לתקלות. חוט קטן שנקרע, הגדרה לא נכונה של המכשיר, חיבור שקע לא מתאים- כל אלו גורמים למכשיר החשמל שלא לעבוד במקרה הטוב, ובמקרה הגרוע עלולים לגרום לקצר או לשרפה.
ניתן לסווג את התקלות במכשירי החשמל לשלושה סוגים, הגדרה של סוג התקלה תעזור לטפל ביעילות בתקלה.
תקלות במכשירי חשמל
התקלה הנפוצה ביותר במכשיר חשמלי היא גרימת קצר.
גרימת קצר היא תוצאה של תקלה שקיימת, ולא תקלה בעצמה. מערכת החשמל מזהה כי משהו אינו תקין ומיד מפסיקה את הזרמת החשמל ולכן החשמל "קופץ". חשוב מאוד לא להשתמש במוצר שנית מבלי לתקנו, הקצר מרמז על תקלה חמורה במכשיר.
התקלה יכולה להיות מים שנכנסו אל המכשיר, חוטים חשופים בתוך המכשיר,כבל קרוע או שקע לא תקין.
תקלה נוספת היא מכשיר חשמלי שפשוט אינו פועל.הסיבה יכולה להיות ניתוק של המגעים בתוך המכשיר, למשל לאחר נפילת המכשיר על הרצפה.
סוג התקלה השלישי הוא מכשיר חשמלי שאינו פועל כיאות.
כאן נוכל למצוא את התנורים שנדלקים אך אינם מפיצים חום, את המקררים שאינם מקררים ועוד. תקלה זו נובעת או מבלאי של המכשיר החשמלי- המכשיר כבר אינו טוב מחמת היושן שלו או מבעיה בהגדרות המכשיר החשמלי, במידה ומדובר במכשיר המגיע עם לוח בקרה אלקטרוני (כדגומת מזגן או מקרר).
תקלה כזו ניתן לפתור לבד על ידי הסתכלות במדריך ההוראות שהגיע עם המוצר, פניה אל היצרנים או החנות ממנה רכשתם את המוצר, או פניה למדריכים באינטרנט. במידה ומדובר בבלאי של המוצר או של אחד החלקים- כדוגמת המדחס של המקרר שהפסיק לעבוד- עליכם לרכוש חדש, אך סביר להניח שהבעיה היא בהגדרות וכל שצריך הוא לשבת ולשחק עם ההגדרות עד לפתרון הבעיה.
אם מכשיר חשמלי מקצר הניחו אותו בצד עד לתיקונו על ידי חשמלאי. גם במקרים בהם המכשיר החשמלי פשוט לא עובד אין מנוס מפניה לחשמלאי או לקניית חדש. רק במקרים בהם המכשירים אינם עובדים כרצונכם ניתן לטפל בצורה עצמאית על ידי התאמת ההגדרות.
מרחבי הרשת:
מטרנה | מטרנה להזמנה | מטרנה – מבצעים | מטרנה – גלובס | מטרנה – השוואת מחירים